Door onderzoeksjournalistiek een onafhankelijke stem voor zorg en ICT

De wereld om ons heen verandert continu, sneller dan ooit tevoren. Technologische veranderingen bieden kansen, maar veranderingen kosten tijd. Dit vraagt een flexibele instelling van mensen in organisaties. Voor healthcare kan het gebruik van open standaarden dé oplossing zijn die aanbieders en gebruikers van ICT oplossingen echt helpt. Door deuren open te zetten voor samenwerking in plaats van verzuiling en protectionisme van de eigen business. Daarom volg ik het nieuws over nieuwe technologische ontwikkelingen in de zorg op de voet. Via deelname aan events blijf ik op de hoogte van nieuwe technologie en innovaties. Door mijn ervaring in diverse organisaties met wet- en regelgeving; ICT en zorg te combineren ligt mijn focus op onderzoeksjournalistiek. Iemand die objectief kijkt wat er gebeurt in het landschap van zorg en ICT. Daarin luister ik naar mijn onderbuik, het gaat veel vaker om wat niet gezegd wordt, dan wel. Ik hou van het vertellen van het echte verhaal, en bruggen slaan tussen alfa en bèta. 

Echte verhalen

Hoofd&Letters schrijft voor organisaties met een focus op zorg (healthcare). Naast ICT organisaties ook zorgaanbieders, netwerkpartners en overheid. Naast onderzoeksjournalistiek ondersteunt Hoofd&Letters op het gebied van content, contentstrategie en marketingstrategie. Daarbij draait het om het vertellen van het échte verhaal. Wie is je doelgroep en waar ligt de pijn? En wat doet jouw organisatie om dit op te lossen?

Over Pauline Huijzer

Hoofd&Letters werd opgericht door Pauline Huijzer: een ervaren schrijver en Marketing & Communicatie professional met een passie voor het vertellen van echte verhalen. Want echte verhalen zorgen voor geweldige content. HBO Communicatie en diverse marketingopleidingen geven mij een solide basis. In mijn rol van onderzoeksjournalist komt mijn ervaring met ICT, wet- en regelgeving en zorg (zowel zakelijk als ervaringsdeskundige) samen. 

Hoofd&Letters - Pauline Huijzer“Het gaat mij niet om een ideaal (marketing) plaatje, maar om het vertellen van het echte verhaal. Vertrekpunt is de doelgroep, waar zit de pijn? Door mensen te raken kun je veranderingen in gang zetten en is acceptatie dichterbij.” 

Over de naam Hoofd&Letters

De naam Hoofd&Letters symboliseert het evenwicht tussen Gevoel en Verstand. Het ‘Hoofd’ (of de hersenen) speelt een cruciale rol in mijn creatieve proces, creatie staat voor gevoel en hoofd is ook verstand. Letters staat letterlijk voor mijn schrijfpassie, waarbij ik gebruik maak van mijn deskundigheid en vakmanschap binnen het vakgebied marketing & communicatie.