Met een goede contentstrategie vertel je het echte verhaal

De initiële hulpvraag van veel organisaties is meestal het aanpassen van hun website(content). Omdat veel (kleinere) organisaties vaak zijn ontstaan vanuit één of meer oprichters vanuit een technische achtergrond, zie ik dat de focus meestal op de eigen producten en diensten ligt. En dat is jammer. Want het uitgangspunt is voor mij altijd de klant. Die zelf niet weet waar hij naar op zoek is, maar wel een oplossing zoekt waarbij jouw diensten of producten een uitkomst kunnen bieden. Voor we starten met de contentstrategie is mijn eerste vraag dan ook: weet je waar jouw klant van wakker ligt? 

Iedereen praat altijd over het ontzorgen van organisaties. Betrouwbare, eerlijke dienstverlening en de cliënt regie geven zie ik vaak als kernwaarden terug. Dat is mooi, maar hoe laat je zien dat je de pijn van je klant echt snapt? En durf je het echte verhaal over jou, je collega’s en je organisatie te vertellen aan je klant? Ik help je graag je contentstrategie vorm te geven.

Niet verleiden maar echt de pijn van je klant oplossen

Velen denken dat marketing om verleiden draait. Een website die vakanties verkoopt vertelt je niet zij reizen verkopen naar land X, Y of Z, maar ze geven je een gevoel van zon, zee, strand, actie, rust, daar waar je naar op zoek bent. Maar wat ‘koop’ je eerder? De reis van een reisorganisatie of de reis die een vriend of familielid ook maakte? Een echt reisverslag is zoveel meer waard, dan een reclameverhaal. 

Contentstrategie

Voor je ICT, zorg- of netwerkorganisatie werkt dat niet anders. Je wilt je klant laten zien dat zij minder zorgen hebben met jouw hulp op basis van echte verhalen van jou én vooral die van je klanten. 

Daar hoort een goede contentstrategie bij.

  • Wie is je doelgroep?
  • Wat wil je bereiken met je content?
  • Welke content (website, referentie cases, whitepapers, factsheets blogs) wil je inzetten?
  • Wanneer communiceer je wat en via welk kanaal?
  • Hoe vaak communiceer je met je doelgroep?
  • Hoe weet je wie welke content leest?
  • Hoe doe je de opvolging?
  • En dus vooral: wat zijn je echte verhalen

Meer informatie

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het maken van je content en je contentstrategie en wil jij ervaren wat de kracht van je echte verhalen is? Neem dan contact met mij op.