Met een goede contentstrategie vertel je het echte verhaal

De initiële hulpvraag van veel organisaties is meestal het aanpassen van hun website(content). Omdat veel (kleinere) organisaties vaak zijn ontstaan vanuit één of meer technische oprichters, zie ik dat de focus meestal op de eigen producten en diensten ligt. En dat is jammer. Je klant weet soms helemaal niet waar hij naar op zoek is, maar hij heeft wel een probleem op ICT-gebied of bij zijn vraag voor zorgsystemen. Voor we starten met de contentstrategie is de eerste vraag die ik altijd stel dan ook: weet je waar jouw klant van wakker ligt? 

Iedereen praat altijd over het ontzorgen van organisaties met behulp van de eigen producten en diensten. Betrouwbare, eerlijke dienstverlening zie ik vaak als kernwaarden terug. Dat is mooi, maar begrijp je de pijn van je klant wel echt? En durf je op zoek te gaan naar het echte verhaal bij je klant en daarover op een open en onafhankelijk manier te schrijven? Hoofd&Letters helpt je hiermee om je contentstrategie vorm te geven.

Niet verleiden maar echt de pijn van je klant oplossen

Velen denken dat marketing om verleiden draait. Een website die vakanties verkoopt vertelt je niet zij reizen verkopen naar land Y, Y of Z, maar ze geven je een gevoel van zon, zee, strand, actie, rust, daar waar je naar op zoek bent. Maar wat ‘koop’ je eerder? De reis van een reisorganisatie of de reis die een vriend of familielid ook maakte? Een echt reisverslag is zoveel meer waard, dan een reclameverhaal. 

Contentstrategie

Voor je ICT, zorg- of netwerkorganisatie werkt dat niet anders. Je wilt je klant laten zien dat zij minder zorgen hebben met jouw hulp op basis van echte verhalen van je klanten. 

Daar hoort een goede contentstrategie bij.

  • Wie is je doelgroep?
  • Wat wil je bereiken met je content?
  • Welke content (website, referentie cases, whitepapers, blogs) wil je inzetten?
  • Wanneer communiceer je wat en via welk kanaal?
  • Hoe vaak communiceer je met je doelgroep?
  • Hoe weet je wie welke content leest?
  • Hoe doe je de opvolging?
  • Maar vooral: wat zijn de echte verhalen van de mensen van jouw organisatie? 

Hoofd&Letters werkt daarnaast regelmatig samen met partners die je kunnen helpen met het meten van het bereik van je content en focus op de juiste onderwerpen legt. 

Meer informatie

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het maken van je content en je contentstrategie en durf je echte verhalen te gebruiken? Neem dan contact met mij op.