Omdat echte verhalen voor geweldige content zorgen 

 

Content

Elke organisatie heeft een website; zonder website geen bedrijf. Goede content schrijven is een vak apart. Toch is het eenvoudiger dan je denkt. Echte verhalen zorgen namelijk voor geweldige content. 

Veel van mijn klanten zijn organisaties in de ICT en/of de zorg. Medewerkers maken content vanuit een technische oriëntatie. Dit is niet altijd begrijpelijk voor klanten, die vanuit hun uitdagingen op zoek gaan naar een oplossing. Hoe komen je teksten over op een klant, welk gevoel roept deze op, en motiveert de inhoud hen daadwerkelijk contact met je op te nemen en je product of dienst te kopen?

Communicatie is het sleutelwoord. Je wilt communiceren met (potentiële) klanten, begrijpen wat zij van je willen. Weten waar hun pijn ligt en die vanuit je ervaring kunnen oplossen. 

Goede content, geweldige verhalen

Door je content te verbeteren, zorg je onder meer voor betere vindbaarheid door zoekmachines (SEO). Door toepassing van de termen die je doelgroep gebruikt, zorg je voor een aantrekkelijke en laagdrempelige manier van contact maken over zelfs de meest ingewikkelde vormen van dienstverlening. En door met echte verhalen te werken, maak je je klanten eerder nieuwsgierig naar (de mensen) in je organisatie. Want dat is, naast de kwaliteit van je producten of dienstverlening toch de basis waarop een klant met je wil samenwerken. 

Referentiecases, echte verhalen voor nieuwe klanten

Gebruik de verhalen van je (tevreden) klanten om nieuwe klanten aan te trekken. Hoofd&Letters interviewt je klant op locatie en werkt dit uit tot een aantrekkelijke referentie case (een echt verhaal). Kijk bij portfolio voor een impressie van klanten waar Hoofd&Letters deze verhalen al voor schrijft. 

Meer informatie

Heb je behoefte aan een frisse blik op je teksten en wil je een professional die op zoek gaat naar het echte verhaal en dit voor je kan schrijven? Neem dan contact met mij op.