Bereik je doelgroep via goede contentstrategie

Waar ligt jouw klant van wakker?

De initiële hulpvraag van veel IT-organisaties is vaak het aanpassen van de website(content). Omdat veel (kleinere) organisaties vaak zijn ontstaan vanuit één of meer technische oprichters, zien we dat de focus meestal op de eigen producten en diensten ligt. En dat is nu juist het probleem. Je klant weet soms helemaal niet waar hij naar op zoek is, maar hij heeft wel een probleem op IT-gebied. Voor we starten met de contentstrategie is de eerste vraag die we altijd stellen dan ook: weet je waar jouw klant van wakker ligt? 

Iedereen praat altijd over het ontzorgen van organisaties met behulp van de eigen producten en diensten. Betrouwbare, eerlijke dienstverlening zien we vaak als kernwaarden terug. Dat is mooi, maar begrijp je de pijn van je klant wel echt? Daar zoomen we op in wanneer je samen met Hoofd&Letters je contentstrategie vorm wilt geven.

Door verleiden de pijn van je klant oplossen

Het draait allemaal om verleiden. Denk maar eens aan een website die vakanties verkoopt. Zij vertellen je niet dat zij reizen verkopen naar land Y, Y of Z, maar ze geven je een gevoel van zon, zee, strand, actie, rust, daar waar je naar op zoek bent. Jouw ‘probleem’: ik wil een fijne vakantie, vullen ze in door je te laten zien hoe zij je helpen je wens vorm te geven.

Contentstrategie

Voor een IT-organisatie werkt dat niet anders. Je wilt je klant laten zien dat zij minder zorgen over IT hebben met jouw hulp.

Daar hoort een goede contentstrategie bij.

  • Wie is je doelgroep?
  • Wat wil je bereiken met je content?
  • Wat voor soort content (website, referentie cases, whitepapers, blogs) wil je inzetten?
  • Wanneer communiceer je wat en via welk kanaal?
  • Hoe weet je wie welke content leest?
  • Hoe doe je de opvolging?

Hoofd&Letters werkt samen met partners die je kunnen helpen met het meten van het bereik van je content en focus op de juiste onderwerpen legt. 

Meer informatie

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het maken van je content en je contentstrategie? Neem dan contact met ons op.