Gevoel en verstand in balans door een goede vertaling van techniek in commercie

De wereld om ons heen verandert continu, sneller dan ooit tevoren. Dit vraagt een flexibele instelling van mensen in organisaties. Het geeft ook kansen om op een andere manier naar je organisatie te kijken. Het vakgebied marketing & communicatie veranderde de afgelopen jaren sterk door de komst van nieuwe technologische mogelijkheden. Steeds vaker bereiken we onze klanten online en daarin vecht iedereen om de aandacht van de klant.

Technologie versus gevoel

Technologie is slechts een kant van het verhaal. Hoofd&Letters gelooft dat organisaties beter functioneren wanneer zij de kracht van intuïtie onderkennen en benutten. Spreadsheets zijn een hulpmiddel voor de korte termijn en leerden ons het afgelopen decennium dat hierop blind staren geen uitkomst biedt. Steeds vaker durven managers/directeuren beslissingen te nemen op basis van hun onderbuikgevoel. We zien een toegenomen bewustzijn van ons onbewuste denken. Gevoel en verstand mogen een even groot aandeel hebben in onze beslissingen en keuzes. 

Doelen behalen door de kracht van intuïtie te onderkennen

Je wilt je doelen graag behalen. Dat begint bij een visie voor de lange termijn en de vertaling naar uitvoerbare plannen. Dan kun je niet alleen varen op de ratio. Gevoel en verstand mogen hierin met elkaar in balans zijn.

Intuïtie ontwikkelt als de ervaring toeneemt. Voor het behalen van doelen is luisteren naar je intuïtie belangrijk. Dat geldt niet alleen voor je persoonlijke doelen, maar ook die van organisaties. Vaak zijn we geneigd ons gevoel uit te schakelen en ons alleen te richten op de korte termijn: wat zeggen de cijfers.

Het vakgebied marketing & communicatie komt, mede hierdoor, steeds meer onder druk en professionals in organisaties worden steeds vaker gevraagd hun toegevoegde waarde met cijfers te bewijzen (accountability).

Hoofd&Letters beweegt tegen de stroom in, door te kiezen voor gevoel. Door ondernemers en medewerkers te helpen hun energie richting te geven wanneer zij (meer) durven varen op hun gevoel kunnen zij goede resultaten bereiken.

Klant centraal

Hoofd&Letters helpt IT-organisaties met content, contentstrategie en marketingstrategie. We leren je je klant (weer) echt centraal te stellen en je organisatie te helpen zich te verplaatsen in die klant: (wat wil de klant, waar is hij naar op zoek, met wat voor organisatie/mensen wil hij zaken doen). Door intuïtie toe te laten als een instrument om het gevoel met de markt, het product of de dienst te laten spreken zijn we beter in staat doelen te formuleren.

Over Pauline Huijzer

Ik ben Pauline Huijzer: een ervaren Marketing & Communicatie professional met een passie voor content. HBO Communicatie en diverse marketingopleidingen geven mij een solide basis. Veel van mijn vaardigheden leerde ik in de praktijk, door mijn ervaring in uitsluitend technische en IT-organisaties.

Hoofd&Letters - Pauline Huijzer“Vaak ervaar ik dat mensen in de techniek vanuit het eigen product of de eigen dienst redeneren. Ik begin aan de andere kant, waar zoekt je klant naar en waar ligt hij van wakker.” 

Schrijven is mijn grote passie. Mijn kracht ligt in het vertalen van techniek in commercie en ik ben je graag van dienst voor het creëren van (web)content, referentie cases, whitepapers en blogs waarin ik graag mijn eigen(wijze) visie laat zien.

Over de naam Hoofd&Letters

De naam Hoofd&Letters symboliseert het evenwicht tussen Gevoel en Verstand. Het ‘Hoofd’ (of de hersenen) speelt een cruciale rol in het creatieve proces, creatie staat voor gevoel en hoofd is ook verstand. Letters staat letterlijk voor de passie voor het schrijven van content. Daarnaast ook voor deskundigheid en vakmanschap op het gebied van marketing & communicatie.